vrijdag, januari 12, 2007

heuvels van blauw

januari 2007
donderdag 11 januari, 18u30
locatie : kindertejater Piep, Kerkstraat Boom
aanwezig : een 12-tal kids van 11,12 en 13 jaar en een begeleider, vrouwelijk, 37 jaar, allen curieus naar het nieuwe werkjaar, allen vol zin om er weer in te vliegen!
Aangezien ik vorig jaar reeds met hen gewerkt had, moest ik dus een nieuw programma voorzien, eh niet simpel!
Tijdens een helder moment had ik het!!!!!
Heuvels van blauw!!!!!!! Perfect voor die gasten!
Ik vertrok dus met de copies van de eekhoornscène en de scène van de meisjes met Donald; vaderke en moederke, remember, ...
Na het vertellen over de personages en de korte inhoud, doken we met z'n allen in deze scènes, ...
Wel, het ontroerde me werkelijk om te horen dat deze kids met een naturel lazen, waarop wij maandenlang oefenden, ...
Daar zaten ze dus, ne Peter, ne Willy, Ray, Angela, Audry, Donald, Jhon
Ongelooflijk, ze wilden allen elke rol lezen, of het nu een jongen of meisje was, maakte niet uit, ...
en dat vloeken van Donald als vader, daarvan genoten ze nog het meest, sommigen toch!
Na de repetitie vroeg ik of ze het ok vonden dat we dus enige tijd met dit stuk zouden werken, ... en of ze het goed vonden, ze zijn stuk voor stuk verkocht, de oogjes blonken, ze gaan er voor!
Mannen , dat werkt wel zeeeeeeeeeeeeer aanstekelijk hoor!!
Dus vanf vandaag mag ik me elke week nog eens onderdompelen in die mooie heuvels van blauw, geweldig toch!
Zin om eens mee te komen proeven, altijd welkom!!!!!!
En als we ooit een toon-moment plannen, dan verwacht ik jullie op de eerste rij!

ps eentje vond het einde zo droevig, wou er meteen een happy end van maken, ...
die arme Donald toch ...

blauwe groetjes dus ...

ps na enige werktijd plan ik dus een meeting met de volwassen acteurs,hé!
kwestie van wat ervaringen door te geven, ... en van gedachten te wisselen over hun rol, wat denken jullie?

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Grandioos ... nostalgie druipt eraf ... reserveer alvast mijn plaatsje maar op die eerste rij ... of nog beter in de vip loge ... in elk geval veel werkplezier ... minstens evenveel zoals wij die mochten beleven ...

12:00 p.m.  
Blogger harlekijn said...

Gij begint vol goeie moed.Gij wel ja.
Ik lig al dagenlang wakker ..."hoe moet ik nu verder met die andere kinderen ....ook 12,13 jaar". Dikwijls zit ik met de handen in het haar... hoe de dingen visualiseren...
Help...HELP... HHHEEELLLPPP(dit is een welgemeende oprechte noodkreet)
Ik bleit nog even - haal diep adem en start morgen met verse moed.

Voor de rest is alles ok met mij.

12:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home