maandag, januari 08, 2007

The brave



Gisteravond naar 'The brave' gekeken, een film geregisseerd door Johnny Depp in 1997, maar nu pas hier verschenen op dvd. Ik weet dat ik een Depp-fan ben en dus niet onbevooroordeeld, maar ik vond het zéér schoon.
Een aan alcohol verslaafde,werkloze indiaan (Depp himself) die in een caravan woont op een stortplaats met vrouw en twee kinderen, vindt dat zijn leven geen zin meer heeft. Hij sluit een wel zeer speciale deal: hij zal zich laten doodmartelen in ruil voor een mooie som geld voor zijn nabestaande vrouw en kinderen.
Wat volgt, is géén Saw 3, maar een ongelooflijk ontroerend portret van een 'native american' zonder job die zijn gezin probeert te redden door zijn eigen leven op te offeren. We volgen hem in de laatste week van zijn leven waarbij hij op zijn manier afscheid neemt. Laat hij zich doodmartelen of niet? Ik zal het deze keer niet verklappen,Jordi! Verwacht in elk geval geen thriller of een slash-prent, wel een melancholische, trage, prachtige film. En de ogen van Depp zijn uiteraard altijd een genot, daar kijk je voor je plezier twee uren in!
Zeer schoon. Zeker zien. En laat me dan eens weten wat je er van vond.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik (Stijn) ben in 't slaap gevallen, kwestie van ook een andere mening te belichten. Voor sommige mensen is het feit dat er absoluuuuuuut niets in een film gebeurt, niet goed te praten enkel en alleen omdat Johnny Depp meespeelt.

7:08 p.m.  
Blogger harlekijn said...

tja, ge hebt nu eenmaal schoon ogen of ge hebt ze niet,hé!
toch bedankt voor je mening!
ps maar als ge dat blauw hemdje draagt, ben ook jij onweerstaanbaar, zelfs als je gedurende een paar uur niets zinvol weet te vertellen!
hihi
ik dus ...
fan van je blauwe hemdje

1:49 a.m.  
Blogger harlekijn said...

Hela zuster, afblijven he ;-)
Sommige mensen vallen tijdens sommige films in slaap omdat ze
a) de avond te voren teveel gezopen hebben en gewoon kapot zijn
b) niet open staan voor gevoelige prenten waarin stiltes een mooie rol kunnen spelen
Ge moogt zelf kiezen, schatteke!

11:20 a.m.  
Blogger harlekijn said...

afblijven zal ik, maaaaaaaar ....
eh, ben maar wat aan het plagen,hé!!!!
salukes!!!!

12:32 a.m.  

Een reactie posten

<< Home