woensdag, november 08, 2006

het begint te dagen


De dagen beginnen te dagen. De repetities beginnen te dagen. Nog acht dagen. Nog acht keer en dan nog es drie keer 'voor goed' .. dus nog elf keer. En dan is het gedaan. Weeral es.
Dus we genieten elke keer alsof het de laatste is. Want wat hier na komt weet niemand. Wat morgen komt weet trouwens niemand .. maar kom, dat is een ander gesprek.

Vorige zondag hebben we met de ganse ploeg onze verplichte oefendag gehouden. Verplicht omdat het nodig was, maar ook omdat zo's dag anders is dan de andere. En dat merk je pas tegen de avond.

Armand kwam met een oude radio opdagen waar je een cassette kon insteken. (??)
Ja ok, zo oud zal hij nu ook weer niet geweest zijn maar hij zag er antiek uit.
Houten bak, met draaiknop om de posten te zoeken en een gezellig warm zwak lichtje.
Het was vooral het geluid dat het ding in de keuken-bar-toog-smoorkot-bureaukamer liet galmen wat het echte verschil maakte. Dof maar o zo melancholisch.
Als god een zwarte is (kan he !!) en hij zong een riedeltje dan is het enkel Nat King Cole die hem het beste zou benaderen.

Zo'n dag weerspiegelt een volledig repetitieproces. En eigenlijk, nu ik dit hier intyp, ook andere soorten processen. We begonnen de dag fris, speels, onwetend, plezierig. Tegen de middag zat de drive er in en draaide de boel. Na het eten eventjes bekomen maar dan terug volle gas, 's avonds de rust, het reflecteren, het mijmeren, genieten.

Ik weet al wat ik zondagavond 27 november in mijn wagen naar huis op mijn cd-speler laat spelen.

I love you For sentimental reasons.
I hope you do believe me, I'll give you my heart.
I love you, And you alone were meant for me.
Please give your loving heart to me,
And say we'll never part. I think of you every morning,
Dream of you every night. Darling, I'm never lonely Whenever you are in sight.
I love you For sentimental reasons.
I hope you do believe me, I've given you my heart.
I love you For sentimental reasons. I hope you do believe me, I've given you my heart.


Schooooooooooon

Komaan vrienden. Zorg er nog es voor dat we die laatste spurt in alle schoonheid kunnen eindigen en gooi nog wat tekst op deze blog.




1 Comments:

Blogger harlekijn said...

Hou de momenten vast, want ze zijn kostbaar!!!!!
En vervloekt de momenten after, want die zijn ......
xxx

1:51 a.m.  

Een reactie posten

<< Home