donderdag, april 19, 2007

boerderijklassen

gedurende 3 dagen op stap met een zestigtal 6-jarigen is een ware aanrader, ...
mannen, hoe noemt het mannetjespaard? een griet!!
kom, denk eens goe na; juf, ik denk alleen in mij bed, ...
na een wandeling van 20 min; juf, komt de bus ons hier sevvens halen?
juf; uw bed is een rommel!!! dat van de andere juffen is al opgemaakt, allen dat van u nog niet!
laatste dag; juf uw bed is nog steeds een rommel! en de valiezen vd juffen zijn al ingepakt, maar da van u nog niet!!!! wanneer gaat gij dat doen, of blijft gij hier wonen?
juf, als wij slapen, gaan jullie dan naar huis of blijven jullie hier ook?
juf, die konijnen zitten op elkaar en dat mocht niet vd boerin!
juf, de joris heeft heel het pakje chocoladekorrels op 1 boterham gedaan, en nu zijn ze op!
mannen, eerst een boke met vleesje of kaas, daarna choco of confituur; juf ik lust geen vlees of kaas, en toch moet je 1 boke met vlees of kaas; ok worstevlees dan, ...
na 2 dagen bokes met worst; en fien, toch lekker hé dat vlees, had je dat thuis nog nooit geproefd? nee, ik eet thuis geen vleesje, wij zijn vegetarisch! ah ...
om 1u snachts; juuuuuuuuuuuuuuf ik vind mijn bed niet meeeeer!!!!!
waarom mag het mannetje niet bij het vrouwtje staan, ah zegt de monitor vd boerderij, omdat hij bijt naar het vrouwtje en dat vindt ze niet leuk; ah mijn papa bijt soms ook de neus af van ons mama, ... vindt ze ook niet leuk!
juf, lani zegt dat ik er gek uitzie met mijn kleedje en mijn botten, ...juf: ge ziet er ook gek uit zo met uw kkleedje en uw botten, kind; ok dan ...
12u snachts; boven slapen de jongens; plots een watergekletter van jewelste; 5 jongetjes staan samen rond 1 bril te plassen, ...en geen druppel op de grond!
3e dag op de rondleiding op een melkveebedrijf; kijk mannen; daar staan de veulentjes vd koeien, ...
15u00; ouders komen hun kindjes halen; juf, wat gaan wij sevvvens nog doen op school?
17uoo ; moe maar voldaan weer thuis; maaaaaaaaamaaaaaaaaaaa; ....
23uoo; even piepen op de blog, ...
goe bezig mannen
tot morgen!!!!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dat gaat effe op vakantie met kinderen van een ander... - en ondertussen wij repeteren, stevig werken leveren in Brussel - ondertussen de wc's kuisen voor mogelijke naast-de-bril-plassers - in de kast die speelkaarten in alle maten en vormen terugvinden - - genoeg sterke drank in huis halen - een dweileke slaan over de vuilste delen van de vloer - alle rommel wegsteken - spinnewebben verwijderen en kinders de laatste richtlijnen geven 'hoe-ga-ik-om-met-raar-volk'- maar voor de rest ben ik zo relaxed als een citroenvlinderke dat geniet van een licht lentebriesje terwijl een crèmekoek etend.

11:16 a.m.  

Een reactie posten

<< Home