zaterdag, mei 27, 2006

even naar buiten

Weg van regen en wind. De auto in en 12 uur later ben je in het noorden van Spanje.
Is het er beter? De zon schijnt er, het is er overdag 24°, cava kost er 7€, je kan er blijven eten en drinken, mensen lachen omdat je er kan blijven eten en drinken en dat de cava er maar 7€ kost, loslopende gekken met geweren heb ik er niet gezien, geld wordt daar beter gespendeerd .. aan cava en eten (bijvoobeeld), Figueras voor de kunst, Gerona voor antiek, Vic voor nostalgie, Sitges voor de heren, Barcelona voor iedereen, een zacht taaltje dat mijmert naar frans-spaanse voorvaderen die voor de grap een nieuw taaltje uitvonden, smaakvol design, sfeer, plezier, jeugd, kunst, muziek, licht, stijl, topgastronomie, ga maar door ga maar door.

Is het er beter?
Ik ben net terug.

Werd zeiknat toen ik vanmorgen uit mijn wagen stapte en naar kantoor liep (dat maar 15 meter van mijn parkingplaatsje verwijderd was). Een camion vol e-mails met nutteloos gewauwel, collega's die zich afvroegen of ik nu de laatste uren ergens naar toe was geweest.. of was het gewoon een lange plaspauze,

witte-stille mars waar volgende week niemand meer over praat - het verdriet zal enkel aan de nabestaande blijven plakken, Joe is al ver weg, Joe had na zijn examen de trein kunnen pakken en met zijn maten op een strandje hier 12 uur vandaan goedkope cava kunnen drinken terwijl een blank en een zwart meisje een beetje verderop een zandkasteel (luchkasteel) bouwden. Pa, ma, broer en zus zouden vlakbij eten tot ze niet meer konden en gelukkig de zon zien onder gaan.

Zon, kom terug, geef ons warmte, de één heeft het meer nodig dan de ander, straal, straal, vlug voor het weer te laat is en .. Frank, alstublieft, lieg es voor één keer, zeg dat het morgen bbq-weer is dat we naar buiten moeten lopen om mekaar vast te pakken .. ik zal het je vergeven.

1 Comments:

Blogger harlekijn said...

daar word ik nu stil van, ...
mmmmmmmm ... die zon, tja daar zullen we voorlopig zelf voor moeten zorgen, ...
en voor de rest blijf ik nu gewoon even stilletjes ...

1:10 a.m.  

Een reactie posten

<< Home