vrijdag, november 16, 2007

Op naar de generale week

Het is weer bijna zover. De 4 zussen zijn zo goed als klaar om de pannen van de Boomse Schouwburg te spelen.
Volgende week, dag op dag, hebben we onze premiere en ik kijk er echt naar uit om jullie te zien schitteren.
Ik ben ervan overtuigd dat de komende week in de Boomse Schouwburg een feestweek zal worden. Met klank, licht, gevulde zitzakken en 4 podiumbeesten. Nog een laatste rechte lijn met vuurwerk en dan de grote bloemekee (oooh!).

Els, Sarah, Veerle en Terry,
Ik wil jullie nu reeds bedanken voor het vertrouwen.
"4 zusters" is geen gemakkelijke opdracht. Niet voor jullie, maar ook niet voor een blueke van een regisseur zoals ik die aan zijn tafeltje zit tegenover 4 sterke karakters.

Ik geloof enorm in deze voorstelling en ben ervan overtuigd dat onze "4 zusters" een geslaagd project zal zijn.

Wees als zus een sterk karakter met veel trekken van jezelf in. Etaleer je spelplezier en laat de vonken van jullie vieren overspringen naar het publiek. Spreek het publiek aan, speel met hen. Speel met de herkenning die inherent is aan de tekst. Wees zussen zoals zussen dat zijn. Soms warm voor elkaar, dan weer koud, of nijdig, of jaloers, of...
En hou dat tempo in de gaten!
Feesten! Feesten! Feesten!

Een stagiair

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een eerste zaalrepetitie is altijd verschrikkelijk ambetant : de emoties en het spelritme dat ge in de loop van de repetities hebt opgebouwd verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Maar het moet gezegd : het was een degelijke repetitieavond: zowel voor als achter als op de scène, iedereen op post met de nodige concentratie, we trokken allemaal aan hetzelfde zeel.
Dit smaakt naar 'het-komt-in-orde'.
En nu niet overmoedig worden...zeg ik dan tegen mezelf.

1:43 p.m.  
Blogger harlekijn said...

de tweede van de vier zei...
ja, de tweede zallrepetitie was dik ok, juist genoeg foutjes om weer met ons twee voeten op de grond te staan; ons concentratiegehalte zal hoog moeten zijn, meiden, maar dat we dat kunnen, daar ben ik zeker van, ...

1:50 a.m.  

Een reactie posten

<< Home