maandag, oktober 08, 2007

Impressies van een "de 4 zusters" repetitieweekend


Ramen open, het ritmisch geluid van de zee, de zilte geur van het het water, sushi, witte wijn en wat sterkers, sportieve ochtendlijke joggers, slanke lichamen in nauw sluitende broeken, verse croissants, heerlijk geurende koffie, eieren met spek, een zeebries door de blonde haren, kleurige vliegers in een staalblauwe lucht, zonovergoten terras en cappucino, flarden tekst uitproberen op de voorbijgangers, una phota por favor, smakelijk ogende borden, verrukelijke visgerechten, crème brulé en vuurwerkijs, vallende sterren

maar ook :
hoe werkt die verwarming, afwijkingen en correcties, sex and the city, melken, een zuster in een supersexy uitgangstenue (Jordi daar heb je toch een fotoke van gemaakt ?), een andere slaapplaats opzoeken wegens nachtlawaai, vroegslapers in hun slaap gestoord door nachtraven, dat terras heeft geen zon dan maar een dorp verder, cappucino die geen cappucino is, is dat 200 meter waar blijft die bancontact toch, una photo por favor - en geen reactie hé, zou mijn Italiaans niet zo goed zijn, toch niet beter met de tram terug, neen te voet is gezond, amai wind tegen, haar blond haar in haar blauwe ogen, een andere zuster die even ongevraagd een hulpeloze "kiter" helpt, vermoeiend dat duinenpad, te veel peper in die pepersaus, waar is die zee nu met al die mist, moet gij nu al terug en het stofzuigen, water en verwarming afzetten, als afsluiter nog een terras, één cofé te veel, neen twee zelfs, een visje tussen de lippen, neen geen afwijking, zelfs geen schaamte, vinden we het nog plezant, zijn we nog gelukkig, iedereen tevreden - ik wel en blij dat ik mee mocht om te souffleren.

2 Comments:

Blogger harlekijn said...

Mooie tekst zuster!
Wegens zinsverbijsterende verbluffing en stijl voorbijgedesterde verwarring, wat ik een paar keer heb mogen meemaken (krijg dat beeld van Betty Boo maar niet van tussen mijn oren)heb ik die bewuste foto niet kunnen kieken. Gelukkig waren er andere momenten die ik wel heb kunnen captureren. De best mogelijke selectie zien jullie heel binnenkort op onze fotosite. Ik laat dit jullie stijl weten.

2:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ga vanaf nu op zoek naar een iets rustiger gezelschap.
!! Geen enkele belofte werd nagekomen !! :
pim pam petten ,
rosbief met etjes en weuteltjes ,
eerst 2 boterhammen met vlees of kaas ,
vroeg de dag begonnen is half gewonnen ,
de mis van halfelf ,
beleefdheid ook buiten de 4 muren ,
bezinnigsmomenten ,
...
En dan nog het volgende :
'Geef me 14 dagen' moet blijkbaar een belangrijke uitdrukking zijn die bij sommigen op de lachspieren werkte ... Ik snapte echt niet wat daar nu grappig aan was.

3:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home