woensdag, juni 28, 2006

vreemd

Het is soms vreemd, maar soms heb ik zo van die momenten dat ik een bepaald woord onder de loep neem, en dan overkomt mij plots het gevoel dat dat woord niet echt bestaat, dat ik een ander woord zou moeten gebruiken, maar dat mijn geheugen me in de steek laat, vreemd toch??
Neem nu "vreemd"! Ik typ hier vreemd en tegelijkertijd gaat er een rood lichtje in mijn hersenpan branden , zodat ik even twijfel, ... is het nu vreemd, of bestaat dat woord gewoonweg niet! Ik concentreer me en bedenk; doe nu niet zo vreemd; vreemd is echt gewoon vreemd, of niet, ...
Ja, je zou ook raar kunnen gebruiken, maar als je even nadenkt is dat woord nog veeeeeeeel vreemder,...
Neen, ik moet beslissen, het gaat hier zeker over vreemd.
Neem ik toch maar even de woordenboek, ... of ben ik dan vreemd?
Ik blijf dus hardnekkig doortypen, vreemd = vreemd!
En dat woordenboek, dat laat ik rustig in de kast staan, ik heb toch wel zeker een diploma, hé, ik ga me hier echt niet belachelijk maken!!!!!
Goed, zover ben ik dus, mijn zelfzekerheid is weer terug, vreemd bestaat echt!!!!
Ik kan het wel uitroepen van contentement ; vreeeeeeeeeeeemd!!!!!!
Tiens, contentement, ... zou ik dat wel kunnen gebruiken, ... klinkt toch wel een beetje vreemd, niet?
Och fuck, ik schrijf gewoon wat ik denk, en klinkt het niet dan botst het maar!

....
Zeg, zouden dichters ook zo wikken en wegen, of vloeit dat zo uit hun pen ...
Zou ik graag eens vragen ...
misschien moet ik het gewoonweg ook eens wagen, ...
ok, ..., ik spring, ...
jullie vangen mij toch op?

VREEMD

soms lijkt ze heel veraf
vaak doet ze erg dichtbij
ze komt en gaat waar niemand volgt
zingt gewoon haar eigen lied

vreemd

soms praat zij heel raak
vaak tatert ze ook heel gewoon
ze zegt en zwijgt waar iedereen volgt
zingt gewoon haar eigen lied

vreemd

soms vliegt zij heel hoog
vaak daalt ze ook diep, dieper, diepst
lachen, schateren, giechelen
huilen , dat doet zij nooit

vreemd

soms wou ik dat ik haar was
vaak ben ik een tikkel jaloers
maar laat ik duidelijk wezen
ze is niet vreemd,...
zij is zij, juist heel gewoon

1 Comments:

Blogger harlekijn said...

de eerste stappen zijn gezet.
ik wil meer van dat.

de weirdo!

2:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home